Content is het kloppend hart van elke succesvolle online strategie. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content opvalt in een oververzadigde markt?
De kracht van de For You-pagina. Mensen blijven scrollen op platforms zoals TikTok en het Reels tabblad van Instagram. Ze hechten meer belang aan interessante en amusante content dan aan de maker. Dit betekent dat jouw content direct moet aanspreken en kijkers kan vasthouden. Van zodra een persoon 1 video volledig uitgezien heeft of langer naar kijkt dan de gemiddelde video, is de kans reëel dat andere video's van jouw bedrijf getoond zullen worden aan die persoon. Wat een nieuwe volger of nieuwe klant kan opleveren.
Welke content werkt? Lo-fi content zal ook in 2025 populair blijven. Dat is degelijke content van een goede kwaliteit maar geen high production value. Geen film-industrie equipment. Daarnaast is deelbare content nog steeds enorm belangrijk om je visibiliteit te vergroten. Shareable content zorgt ervoor dat een persoon via een comment of via de DM's een andere persoon de content doorstuurt omdat het voor die persoon relevant is.
Tip: experimenteer met formats. Een format is vergelijkbaar met een rubriek in de krant. Het concept is steeds hetzelfde maar je geeft het een andere invulling.

Benieuwd of jouw content een update kan gebruiken en hoe The Content Cloud jou kan ondersteunen in het contentcreatie proces? Plan hier je intake gesprek.
Comments